![]() |
|
||||||||||||||
Poczta - Jak skonfigurować Outlook Express Program Outlook Express można uruchomić na wiele sposobów — poniżej przedstawiono najpewniejszą metodę odnalezienia i uruchomienia programu. 1. Kliknij przycisk Start. 2. Wskaż pozycję Wszystkie programy. 3. Kliknij pozycję Outlook Express. Pierwsze trzy kroki zostały przedstawione na poniższej ilustracji: ![]() 4. Jeżeli zostanie wyświetlone pytanie, czy to konkretne konto ma być otwierane automatycznie przy każdym uruchomieniu programu Outlook Express, kliknij przycisk Tak lub Nie. Jeżeli to pytanie nie ma się więcej pojawiać, kliknij pole wyboru Zawsze sprawdzaj.... 5. Zaznacz pole wyboru Przy uruchamianiu programu Outlook Express automatycznie przejdź do mojej Skrzynki odbiorczej. Program Outlook Express kieruje wszystkie przychodzące wiadomości do Skrzynki odbiorczej. Dlatego też pomijanie początkowej strony jest w pełni uzasadnione. Jeżeli z lewej strony okna programu nie widać listy folderów ani kontaktów, z menu Widok wybierz polecenie Układ. Zaznacz pola wyboru Kontakty i Lista folderów, a następnie kliknij przycisk OK. 6. Przed przystąpieniem do konfigurowania konta przygotuj swój adres e-mail i następujące informacje. (Informacje te uzyskasz poprzez wiadomości zawarte w mailu, który otrzymasz po aktywowaniu domeny). Po pierwsze — informacje o serwerach poczty e-mail: • Nazwa używanego serwera poczty przychodzącej POP3. U nas będzie on wyglądał tak: nazwadomeny.pl Nazwa serwera jest uzależniona od rodzaju wykupionej domeny jak np. nazwadomeny.info.pl, nazwadomeny.eu etc. • Nazwa serwera poczty wychodzącej SMTP. Analogicznie do serwera POP3 będzie on wyglądał tak samo, jak w przypadku opisanym powyżej czyli: nazwadomeny.pl Nazwa serwera jest uzależniona od rodzaju wykupionej domeny jak np. nazwadomeny.info.pl, nazwadomeny.eu etc. Po drugie — informacje o koncie: • Nazwa konta i hasło. (Informacje te uzyskasz poprzez infromacje zawarte w mailu, który otrzymasz po aktywowaniu domeny). 7. Uruchom program Outlook Express i z menu Narzędzia wybierz polecenie Konta. 8. Kliknij przycisk Dodaj, a następnie kliknij opcję Poczta, aby otworzyć Kreatora połączeń internetowych. 9. Na stronie Imię i nazwisko kreatora wpisz nazwę, jaka ma być wyświetlana w wierszu Od wiadomości e-mail otrzymywanych przez adresatów, a następnie kliknij przycisk Dalej. 10. W kolejnym kroku Internetowy adres e-mail wpisz swój adres, a następnie kliknij przycisk Dalej. Ważne jest by wpisać cały adres e-mail. ![]() 11. Na stronie Nazwy serwerów e-mail wpisz pierwszą część informacji otrzymanych w mailu aktywującym domenę, a następnie kliknij przycisk Dalej. ![]() 12. Na stronie Logowanie poczty internetowej wpisz nazwę pełen adres e-mail i hasło. ![]() W nazwie konta ważne jest aby wpisać pełen adres e-mail. 13. Kliknij przycisk Dalej, a następnie przycisk Zakończ. 14. Uwierzytelnienie serwera poczty. Z górnego menu wybieramy zakładkę Narzędzia (jak w kroku drugim). Wybieramy z zakładek wprowadzoną wcześniej pocztę (u nas nazwadomeny.pl), a z prawej strony Menu wybieramy Właściwości. ![]() Następnie wybieramy zakładkę Serwery i na samym dole zaznaczamy ptaszkiem Serwer wymaga uwierzytelnienia. ![]() Wciskamy najpierw Zastosuj, a potem przycisk OK. 15. Jeśli poprawnie wykonaliśmy kroki zawarte w instrukcji to nasze konto jest już gotowe do działania. ![]()
![]()
|
|||||||||||||||
|